Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie rozpisało przetarg na dostarczenie 5 przegubowych i zeroemisyjnych autobusów komunikacji miejskiej zasilanych energią elektryczną oraz 5 ładowarek ze złączem plug-in. Zbieranie ofert trwa do 14 marca.
MPK w Krakowie zamierza sfinansować zamówienie z w ramach Inwestycji: „Zeroemisyjny transport zbiorowy Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności” z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego „Zeroemisyjny transport Zielony transport publiczny”. Jednocześnie Zamawiający zapowiada, że może unieważnić niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.
Konstrukcja pojazdów i zastosowane w nich rozwiązania techniczne mają gwarantować co najmniej 12 lat eksploatacji przy założeniu średnio 70 tysięcy kilometrów rocznego przebiegu oraz być przystosowane do użytkowania w temperaturze od -30°C do +45°C. Autobusy mają być fabrycznie nowe z maksymalnym przebiegiem do 700 kilometrów. Całkowita długość pojazdu ma wynosić od 17,5 do 18,75 metra, szerokość od 2,5 do 2,55 metra o wysokość maksymalnie 3,4 metra. Wymagana liczba miejsc w pojazdach to minimum 110, w tym co najmniej 36 na miejscach siedzących. Zamawiający oczekuje, że autobusy będą posiadać czworo drzwi w układzie 2-2-2-2.
Energia elektryczna może być magazynowana w akumulatorach, superkondensatorach lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Maksymalne zużycie energii w warunkach SORT-2 nie może być większe niż 1,35 kWh/km. Urządzenia do magazynowania energii powinny być takiej konstrukcji, aby możliwy był ich jak najdłuższy okres użytkowania, z tym, że w całym okresie gwarancji możliwość magazynowania energii w urządzeniach powinna zapewnić dostęp do użytecznej energii nie mniejszej od 320 kWh. Autobusy mają być wyposażone w urządzenia umożliwiające ładowanie przy pomocy zzłącza plug-in lub pantografu. Do każdego autobusu należy dostarczyć dedykowaną mobilną ładowarkę o mocy co najmniej 80 kW z możliwością jej ograniczania.
Podczas oceny ofert pod uwagę MPK Kraków będzie brało dwa ich aspekty: cenę oferty brutto (65%) oraz specyfikację techniczną ofertowanych pojazdów (35%). Aby natomiast wziąć udział w przetargu potencjalny wykonawca musi przede wszystkim wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał dostawy fabrycznie nowych autobusów zasilanych energią elektryczną będących pojazdami kategorii M3 w zakresie ubiegania się o udzielenie zamówienia w liczbie co najmniej 3 sztuk.
Na ostateczny termin dostarczenia całości zamówienia MPK Kraków wyznaczyło czas maksymalnie do 10 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.