Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MPK Kraków kupuje kolejne elektryki i ładowarki

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
17-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-02-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
MPK Kraków kupuje kolejne elektryki i ładowarki
fot. MPK KrakówElektryk we flocie MPK Kraków
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie rozpisało przetarg na dostarczenie 5 przegubowych i zeroemisyjnych autobusów komunikacji miejskiej zasilanych energią elektryczną oraz 5 ładowarek ze złączem plug-in. Zbieranie ofert trwa do 14 marca.

MPK w Krakowie zamierza sfinansować zamówienie z w ramach Inwestycji: „Zeroemisyjny transport zbiorowy Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności” z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego „Zeroemisyjny transport Zielony transport publiczny”. Jednocześnie Zamawiający zapowiada, że może unieważnić niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.

Konstrukcja pojazdów i zastosowane w nich rozwiązania techniczne mają gwarantować co najmniej 12 lat eksploatacji przy założeniu średnio 70 tysięcy kilometrów rocznego przebiegu oraz być przystosowane do użytkowania w temperaturze od -30°C do +45°C. Autobusy mają być fabrycznie nowe z maksymalnym przebiegiem do 700 kilometrów. Całkowita długość pojazdu ma wynosić od 17,5 do 18,75 metra, szerokość od 2,5 do 2,55 metra o wysokość maksymalnie 3,4 metra. Wymagana liczba miejsc w pojazdach to minimum 110, w tym co najmniej 36 na miejscach siedzących. Zamawiający oczekuje, że autobusy będą posiadać czworo drzwi w układzie 2-2-2-2.

Energia elektryczna może być magazynowana w akumulatorach, superkondensatorach lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Maksymalne zużycie energii w warunkach SORT-2 nie może być większe niż 1,35 kWh/km. Urządzenia do magazynowania energii powinny być takiej konstrukcji, aby możliwy był ich jak najdłuższy okres użytkowania, z tym, że w całym okresie gwarancji możliwość magazynowania energii w urządzeniach powinna zapewnić dostęp do użytecznej energii nie mniejszej od 320 kWh. Autobusy mają być wyposażone w urządzenia umożliwiające ładowanie przy pomocy zzłącza plug-in lub pantografu. Do każdego autobusu należy dostarczyć dedykowaną mobilną ładowarkę o mocy co najmniej 80 kW z możliwością jej ograniczania.

Podczas oceny ofert pod uwagę MPK Kraków będzie brało dwa ich aspekty: cenę oferty brutto (65%) oraz specyfikację techniczną ofertowanych pojazdów (35%). Aby natomiast wziąć udział w przetargu potencjalny wykonawca musi przede wszystkim wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał dostawy fabrycznie nowych autobusów zasilanych energią elektryczną będących pojazdami kategorii M3 w zakresie ubiegania się o udzielenie zamówienia w liczbie co najmniej 3 sztuk.

Na ostateczny termin dostarczenia całości zamówienia MPK Kraków wyznaczyło czas maksymalnie do 10 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Województwo Pomorskie kupuje autobusy międzymiastowe

Komunikacja

Województwo Pomorskie kupuje autobusy międzymiastowe

Paulina Piziorska 14 lutego 2025

MPK Radom na „konwencjonalnych” zakupach autobusowych

Komunikacja

Jelenia Góra kupuje autobusy elektryczne MEGA i MIDI

Komunikacja

Zobacz również:

Województwo Pomorskie kupuje autobusy międzymiastowe

Komunikacja

Województwo Pomorskie kupuje autobusy międzymiastowe

Paulina Piziorska 14 lutego 2025

MPK Radom na „konwencjonalnych” zakupach autobusowych

Komunikacja

Jelenia Góra kupuje autobusy elektryczne MEGA i MIDI

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5